Mida puhkust…

Mida me siis tegime oma esimesel nädalal vastsete töötutena Uus-Meremaal? Muidugi rentisime auto ja nagu juba Taukar ütleb, siis “…midagi midagi…seitsme tuule poole… midagi…midagi”.

Tähelepanu! Piltide vaatamine omal vastutusel. Vaimustunud emotsioonide või muude imelike kõrvalnähtude tekkimisel pidage nõu oma reisiagendi ja emaga.

Viimne päev kiivipealinnas Te Pukes

Alguses oli üpris suur mure, kuidas peale hosteli check out’i saada Te Pukest Taurangasse, kus meid ootas ees rendiauto. Õnneks on meie probleemidele Uus-Meremaal saanud tavaks endile ikka hea lahendus leida. Nüüdseks juba endine boss Jetsu pakkus lahkelt, et võib meid ära visata. Kui tema 15 aastat tagasi siia maale saabus, siis olevat paljud kohalikud teda aidanud. Meiepoolsed tänud toonastele lahketele uusmeremaalastele!

Jetsu on muide kahtlemata üks eriline tegelane. Esimesel päeval ta rääkis, kuidas me peame ikka kõvasti töötama, muidu jääb ta oma tööst ilma. Veidi hakkas lausa kahju temast, ilmselt pere toita ja särki värki. Vahel tundsime isegi süümepiinu, kui natukene aeglasemalt töötasime. Hiljem saime teada, et Jetsu oli endale just kolme miljoni NZD eest maja ja istanduse ostnud. Siis enam nii kahju ei olnud. Ilmselgelt ei saanud ta meiega teenitud raha eest endale sobivat aiatooligi osta.

Meil on üpris hea ettekujutus, milles peitub Jetsu edu saladus. Temaga kohtudes ja rääkides ei arvaks ilmselt keegi, et vabal ajal ostab ta endale losse ja istandusi kokku. Ehk siis meie täiesti subjektiivne ja ilmselt mitte täiesti tõene arvamus sellest, miks Jetsul on rohkem dollareid, kui Põlva linna tänavates auke:
– meeletu töökus (kiivihooajal 7 päeva nädalas ja kindlasti rohkem kui meie 10 tunnised tööpäevad);
– omaette saavutus on kindlasti kõigi oma ligi 170 (hooajalisest tööst tulenevalt ka pidevalt vahetuvate) alluva nime selgeks õppimine (isegi Egle nimi tuli ära);
– hea huumorimeel (üks kord ammu ammu kiivipõllul tuli Jetsu meie juurde: “Girls, you are doing excellent job,” (Tüdrukud, te teete suurepärast tööd – tõlk) ja pöördus siis Andy poole: “You are no good.” (Sinust ei ole üldse kasu – tõlk) Vaeseke ehmus korraks isegi ära. Tema oli meil muidu veel see kõige kiirem);
– Jetsu hoolitseb oma töötajate eest ehk tema sõnadega: “I will take care of you, you know.” (Ma hoolitsen teie eest – tõlk);
– raha see just sisse ei too, aga väiksemagi mure korral saime alati abi.

Autosõit

Uus-Meremaale tasuks ka täiesti vabalt lihtsalt autoga sõitma tulla. Vaated on ikka iii-luu-saad. Vasakpoolne liiklus meid ei häiri, suunda näitame kojameestega ja kui vihma sadama hakkab, siis vilgutame suunatulesid. Lihtne.

Hostelid

Tänu puhkusele oleme nüüd juba Uus-Meremaa hostelite alal päris kogenud. Tuleb tõdeda, et meie koduhostel Te Pukes, kus me veetsime seitse nädalat, oli ikkagi kõige hullem.

Coromandel-i poolsaar

Keeleteadlased on avaldanud uurimuse, et poolsaar on nime saanud kuulsa mandlimüüja Poro järgi. (Kes aru ei saanud, siis see ei saanud aru.)

Mt Paku (Tairua)

Teekond mäe tippu oli ilus ja vaikne (st ronisime mööda kive ja kände), et kogu ilu kohe ära ei tapaks.

Hot Water Beach

Jah, me käisime nii turistikas kohas kui turistikas kohas veel saab käia. Aga see oli nii vahva! Liiva all asuvad kaks kuumaveeallikat, mis rannas ühte teatud ala kütavad. Kõigepealt lased grupi noorimal ehk siis Hannal labidaga piisavalt sügava augu kaevata ja siis saabki seal liguneda nagu vannis. Veetemperatuur on kuni 64 kraadi. Kohati lausa kõrvetas. Kohale tasub minna kaks tundi enne või peale mõõna.

Cathedral Cove Hanoi rannas

Äärmiselt fotogeeniline rand.

New Chums Beach

New Chums on natukene salarand. Sinna autoga juurde ei pääse ja ühtegi hoonet sinna ehitatud ei ole. Kõigepealt tuleb minna üle madala jõe, siis ronida mööda kive ja lõpuks natukene džunglit ning voila – oledki paradiisis. Pidi olema ka maailma top 10 randade seas.

Butterfly Garden Thamesis

Kui rannailma ei olnud, siis käisime troopilises kasvuhoones liblikaid vaatamas.

Whakarewarewa küla

Uus-Meremaa rahvastikust 15% moodustavad pärismaalased ehk maoorid. Käisime nende elu ja tegemisi lähemalt uurimas.

Maoorilapsed raha teenimas. Päevas võib niimoodi ikka üle mitmekümne dollari kokku ajada. Põhimõte on lihtne: sina viskad sillalt mingil ilmselt väga heal põhjusel raha vette ja tema püüab selle osavalt kinni.

Maooride sõjatants millega püüti ennemuistsel ajal lahingu eel vastast hirmutada.

Kohalik hõbekõri armastuslaulu esitamas.

Pallikava maoori stiilis.

Red Woods

See on mets, kus puude sisemus on kirsipunane. Aga ei tea kuidas nad seda üldse teavad, sest väidetavalt muutub see õhuga kokkupuutudes pruuniks.

Rafting

Ouuujeee! Reisi kõige ekstreemsem osa. Sõitsime alla 6-meetrisest kosest ja keegi üldse ei kartnud. Ausõna. Saime parima paatkonna tiitli. Mis siis et ainult kaks paati oligi ja teised uppi käisid.

Hot Springs

Et meil looduses vannide võtmises veel küllalt pole, siis käisime kohas nimega Secret Spot (Salakoht – tõlk). Seal saavad kokku maa seest tulev soe vesi ja jõgede jahe vooluvesi.

Rongisõit

Teekond Ohakune – Wellington.

Video ütleb rohkem kui 10 pilti.

Wellingtonis läksid meie teed laiali. Siki suundus lõunasaarele lehmi karjatama, Hanna ja Egle jäid pealinna ning proovivad seal õnne. Tulevikus saate reportaaže juba kahest erinevast Uus-Meremaa paigast.

Kõik-kõik on uus detsembrikuus.
Järgmiste postitusteni
Hanna, Egle ja Sigrid

3 thoughts on “Mida puhkust…